www.astravelo.ee alles väljatöötamisel. Vabandame piiratud funktsionaalsuse ja teenuste pärast. Täname teid mõistva suhtumise eest!

Optimaalne rõhk jalgratta rehvides

Optimaalne rõhk jalgratta rehvides

Optimaalne rehvirõhk võib eri kategooria jalgrataste puhul oluliselt erineda. Näiteks maanteerattarehvide normaalne rõhk on 6-8 baari, samas kui mägijalgrattarehvide rõhk on ainult 1,5-2,5 baari.

Mida kitsam on rehv, seda suurem on rõhk ja seda sagedamini tuleb seda kontrollida. Maksimaalne lubatud rõhu piirnorm on alati märgitud rehvi küljel, kuid see ei ole optimaalne, sest see ei võta arvesse selliseid olulisi aspekte nagu sõitja kaal, sõidupind, sõiduharjumused, ilmastikutingimused ja jalgratta tehnilised omadused.

Kõvad rehvid raskendavad sõitmist liivastel radadel või pehmetel kruusateedel. Teisest küljest suurendavad väga madalad rehvirõhud ohtu, et sisemine toru võib kahjustada rattavelge, eriti kui sõidetakse karedal või kivisel teekattel. Järsemates kurvides kipuvad jalgratta madala rõhuga rehvid rattaveljelt "maha kooruma" ja see võib põhjustada valusa kukkumise. Väga liivasel teel või mustal maanteel võib madalam rehvirõhk muuta sõidu aga palju lihtsamaks, sest see tagab, et rehv ei vaju liiva sisse.

Peamised eelised maksimaalse rehvirõhu säilitamisel:

  • Veeretakistus väheneb;
  • väiksem oht, et rehvi sisemine toru võib kahjustada ratta ümbermõõdu tõttu;

Peamised negatiivsed aspektid maksimaalse rehvirõhu säilitamisel:

  • rehvi libisemise oht;
  • suurem veeretakistus pehmel pinnal sõites;
  • jalgratta halvem juhitavus, eriti kruusateedel;
  • madalam sõidumugavus;

Optimaalne rehvirõhk mõjutab teie sõidu ohutust, mugavust ja jõudlust, seega kontrollige rehvirõhku kindla pöidlaga iga kord, kui alustate uut sõitu. Rehvirõhk peaks tagama optimaalse kompromissi veeretakistuse ja teepinna haardumise vahel.

Riepas spiediena pārbaude
Riepas spiediena pārbaude ar manometru
Riepas spiediena pārbaude

Jalgratta rihmarihmasse tuleb paigutada varutoru, kompaktne kahe ventiiliga käsipump või ventiiliadapter, mis võimaldab igas teenindusjaamas rehvi pumbata autorehvide jaoks mõeldud kompressoritest. Rehvirõhu täpseks ja mugavaks jälgimiseks on soovitatav kasutada digitaalseid rõhuandureid.

Soovitatavad rõhud kõige levinumate jalgrattatüüpide jaoks:

  • maanteerattad - 6-8 baari;
  • mägirattad - 2-3 baari;
  • lasterattad - 1,5-2 baari;
  • Tubeless-rehvidega mägirattad - 1,5-2,0 baari;

Tubeless-rehvid on optimaalne lahendus tavalistele mägiratturitele (MTB) ja kruusaratturitele, kuna need tagavad stabiilse rehvi jõudluse ja suure kaitse ka suhteliselt madala rõhu juures.

Head seiklust!

Seotud artiklid